Pražská a varšavská burza se přetahují o Leo Express. Předpokládají, že si projekt, který připravuje osobní vlakovou přepravu i leasingovou společnost železničních vozidel, získá pozornost investorů.
Šéf firmy Leoš Novotný nabídku burz zvažuje a vydání akcií považuje za pravděpodobné. Stále častěji totiž řeší, co si počít s drobnými investory, kteří firmě nabízejí peníze.
"Každá diskuse je časově náročná, a proto je lepší vést jich pár o větších částkách než spoustu o malých částkách," vysvětluje Novotný, proč menší investory odmítá. Zvažuje kvůli nim ale vstup na burzu.
"Jednáme s pražskou burzou a byli jsme na jednání i ve Varšavě," popisuje Novotný, který se zatím nepřiklonil ani k jedné ze středoevropských burz. S rozhodnutím zatím chtějí vyčkat než se projekt opravdu rozjede.
Firma ještě před několika měsící hledala investory pouze v Londýně a jako minimální investici požadovala deset milionů eur, tedy zhruba čtvrt miliardy korun.
VIDEO: První jízda vlaku Leo Express v Česku. Čím chce porazit konkurenci? - čtěte ZDE
Leo Express se chystá na železnici. I díky rozjezdu RegioJetu do něj tečou miliardy - čtěte ZDE
"Nečekali jsme, že bychom našli investory i v Česku," říká Novotný. Vše se ale začalo měnit s tím, jak se rozjel konkureční projekt Radima Jančury RegioJet. Investoři tak k železničnímu byznysu získali důvěru i v Česku.
Investoři stojí i o RegioJet, jeho majitel Radim Jančura ale zatím připouští pouze vstup tichého investora.
RegioJet vyjel na české koleje loni v září, Leo Express start plánuje letos v prosinci.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist