Pražská a varšavská burza se přetahují o Leo Express. Předpokládají, že si projekt, který připravuje osobní vlakovou přepravu i leasingovou společnost železničních vozidel, získá pozornost investorů.

Šéf firmy Leoš Novotný nabídku burz zvažuje a vydání akcií považuje za pravděpodobné. Stále častěji totiž řeší, co si počít s drobnými investory, kteří firmě nabízejí peníze.

"Každá diskuse je časově náročná, a proto je lepší vést jich pár o větších částkách než spoustu o malých částkách," vysvětluje Novotný, proč menší investory odmítá. Zvažuje kvůli nim ale vstup na burzu.

"Jednáme s pražskou burzou a byli jsme na jednání i ve Varšavě," popisuje Novotný, který se zatím nepřiklonil ani k jedné ze středoevropských burz. S rozhodnutím zatím chtějí vyčkat než se projekt opravdu rozjede.

Firma ještě před několika měsící hledala investory pouze v Londýně a jako minimální investici požadovala deset milionů eur, tedy zhruba čtvrt miliardy korun.

"Nečekali jsme, že bychom našli investory i v Česku," říká Novotný. Vše se ale začalo měnit s tím, jak se rozjel konkureční projekt Radima Jančury RegioJet. Investoři tak k železničnímu byznysu získali důvěru i v Česku.

Investoři stojí i o RegioJet, jeho majitel Radim Jančura ale zatím připouští pouze vstup tichého investora.

RegioJet vyjel na české koleje loni v září, Leo Express start plánuje letos v prosinci. Čtěte více v Hospodářských novinách

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist