Změny se nevyhýbají ani tradičnímu českému pivovarnictví. Hlavně mezi mladými lidmi získávají na popularitě ovocná a nealkoholická piva. Pivovary se předhánějí s novinkami, nefiltrují či nepasterizují a nebo to alespoň tvrdí.
Jak se liší české ovocné pivo třeba od slavných belgických? Přichází s novinkami sami sládci, nebo manažeři? A jakou mají na novinky odezvu z domova či z exportních zemí?
Na to se můžete v pondělí od 14:00 zeptat v on-line rozhovoru vrchního sládka Plzeňského Prazdroje a pivovaru Gambrinus Jana Hlaváčka.
„České pivo není europivo,“ řekl Jan Hlaváček v rozhovoru pro HN začátkem roku.
Tehdy také prohlásil, že je zastáncem citlivého používání technologie HGB (High Gravity Brewing), zjednodušeně ředění uvařeného piva vodou na nižší výslednou stupňovitost.
Jan Hlaváček je už z páté generace Hlaváčků-pivovarníků. Jeho předchůdci pivo vařili, ale i zastávali manažerské posty - jako třeba Janův otec Ivo Hlaváček, který v Plzeňském Prazdroji působil přes třicet let a do roku 1987 celý podnik řídil.
Důležitost změn a inovací potvrzuje i vedení firmy:
„ I nadále očekáváme růst poptávky po různorodosti a pestřejší nabídce,“ prohlásil nedávno generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.
„U českých piv preferují pivaři plnější chuť, proto jsme uvedli na trh Gambrinus Originál 10°, pivo s plnější chutí díky vyššímu dávkování sladu a chmele. Oživení poptávky přinesly také další inovace, jako pšeničné pivo Fénix, nebo míchané nápoje z piva Gambrinus řízný citron a Gambrinus limetka & bezinka,“ dodává Brodman.
Online rozhovor
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist