Poslední finanční krize jazyk obohatila o řadu zajímavých slov, mezinárodně srozumitelných a i v českém jazyce použitelných novotvarů.
"Z hlediska jazyka jde spíše o takzvané okazionalismy či publicismy. Mají upoutat čtenáře, posluchače nebo diváka. Na rozdíl od neologismů se do běžné mluvy nedostanou. Ale svoji funkci v jazyce jistě mají," upřesňuje Vít Michalec, pracovník Ústavu pro jazyk český.
I když je hlavní doménou okazionalismů obvykle poezie, v nových slovech spojených s finanční krizí mnoho poetiky hledat nelze. Odkazují spíše na tvrdou realitu.
Více se dočtete v posledním vydání týdeníku Ekonom (LETNÍ DVOJČÍSLO), který vyšel ve čtvrtek 28. června, nebo pod odkazem níže:
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist