Do soutěže na železničního dopravce mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Olomoucí se společnosti Leo Express podnikatele Leoše Novotného a GW Train Regio přihlásí společně.
Projekt na nového dopravce by se podle nich měl jmenovat Eco Flow. V tiskové zprávě to uvedl Leo Express. Nabídky do soutěže mohou zájemci podávat do 16. října. Vítěz výběrového řízení by měl na trati začít jezdit na konci roku 2014.
Leo Express míří na burzu, aby dal šanci menším investorům. Zvažuje Prahu i Varšavu - čtěte ZDE
Leo Express se chystá na železnici. I díky rozjezdu RegioJetu do něj tečou miliardy - čtěte ZDE
"Hledali jsme partnera, který nám pomůže s financováním, protože finanční nároky (zajištění dopravy novými vozidly, které požaduje ministerstvo dopravy) jsou poměrně vysoké," řekl František Kozel, ředitel GW Train Regio, která byla dříve známá jako Viamont Regio.
Leo Express je podle něj společnost, která pro tento účel disponuje dostatečným kapitálem.
Spojenectví je podle Kozla výhodné i pro druhou společnost. GW Train Regio na druhou stranu poskytne potřebné zkušenosti s osobní dopravou, které vyžadují zadávací podmínky výběrového řízení.
Leo Express se nyní chystá na trať Praha - Ostrava
GW Train Regio v současnosti provozuje osobní dopravu na pěti tratích v Karlovarském, Královéhradeckém, Moravskoslezském a Libereckém kraji. Řada těchto spojení je přeshraniční, například spoje z Trutnova zajíždějí do polské Vratislavi.
Leo Express je naproti tomu na železnici nováčkem. V současné době se připravuje na zahájení pravidelné dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jeho vlaky by měly vyjet letos v prosinci.
Trať Ostrava - Olomouc byla vybraná jako pilotní projekt liberalizace železnice, protože jde o relativně izolované spojení. Případné chyby se tak podle ministerstva dopravy neprojeví v celé síti a bude je možné odstranit před dalším tendrem.
Trať je po lince Praha - Ostrava druhým dálkovým spojením, které ministerstvo soukromým dopravcům nabídne. Na rozdíl od trati mezi Prahou a Ostravou, kde ČD a RegioJet jezdí bez dotací, počítá zde ministerstvo se zachováním systému proplácení prokazatelných ztrát z provozu.
Zájem o provoz na této trati už dříve projevily České dráhy, Veolia, RegioJet a společnost Abellio patřící Nizozemským drahám (Nederlandse Spoorwegen).
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist