Ruský řetězec "bílé techniky" Eldorado, patřící skupině PPF českého finančníka Petra Kellnera, prý skupuje téměř polovinu obchodní sítě konkurenta na ruském trhu, řetězce Technosila. Oznámil to v úterý list Kommersant. PPF i Eldorado se zdržely vyjádření.
Eldorado podle zdroje listu koupilo za přibližně 50 milionů dolarů (asi 963 milionů Kč) práva na pronájem čtyřicítky ze stovky obchodů Technosily v ruských regionech, údajně ty nejméně efektivní. Obě strany před třemi týdny uzavřely předběžnou dohodu, definitivní má být podepsána "v nejbližších dnech".
"Jednání se všemi hráči na trhu se vedou neustále," řekl listu Michail Kokorič, majitel Technosily, ale s odvoláním na důvěrnost se zdržel komentáře k dohodě s Eldorado.
Kokorič se podle deníku skoro rok snažil celý řetězec prodat za 200 až 250 milionů dolarů, ale to konkurenti považovali za přehnanou částku. O některé obchody se ucházel i hlavní konkurent Eldorada, řetězec M.Video, ale prý nevyhovovaly požadavkům.
PPF chce v Česku vlastní mobilní síť. Slibuje levnější tarify až o desítky procent - čtěte ZDE
Do čela Home Creditu míří Kellnerův známý Jiří Šmejc. Bude přímým akcionářem firmy - čtěte ZDE
Podle společnosti Infoline je momentálně jedničkou na ruském trhu spotřební elektroniky M.Video s loňským obratem 3,8 miliardy dolarů, následovaná Eldoradem (2,8 miliardy) a řetězcem Media Markt Saturn (1,2 miliardy).
Miliardový obrat loni zajistil Technosile čtvrtou příčku, ale experti předpokládají, že po zmenšení sítě ji může přepustit regionální společnosti Centr. Velikost celého ruského trhu společnost GfK odhadla na více než 40 miliard dolarů v loňském roce.
Eldorado koncem ledna koupilo 28 obchodů sítě Beringov v centrálním Rusku za odhadovaných 40 milionů dolarů. V ruském tisku se psalo, že Kellnerův řetězec má zájem o dalších sedm či osm regionálních sítí. Ale na jaře firma pozastavila rozhovory o koupi firmy Rembyttěchnika, největšího prodejce spotřební elektroniky na Uralu, prý kvůli s potížím s integrací předchozí akvizice do Eldorada.
Řetězec Eldorado, který PPF loni ovládla ze 100 procent, je sice v Rusku největším prodejcem bílé techniky počtem obchodů, ale tržbami jej předloni předstihl konkurent M.Video.
Pozice PPF v ruském maloobchodu je silná i díky vazbám na největší Kellnerův byznys - spotřebitelské financování v rámci skupiny Home Credit, jež v Rusku působí jako banka.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist