Expanze na zahraniční trhy je cestou k rozvoji firmy. Navíc pro některé firmy je založení pobočky i marketingovým  tahem, kterým dává výrobce obchodním partnerům, konkurenci, ale hlavně zákazníkům zřetelně na vědomí, že předmětný trh považuje za významný, a proto na něj vstupuje.

Připravili jsme pro vás bodový návod, jak založit zahraniční pobočku. Vycházíme již z toho, že podnikatel se rozhodl v dané zemí pobočku zřídit - tedy provedl marketingový průzkum vzdáleného i blízkého prostředí, který mu potvrdil výhodnost investice v dané zemi (nikoliv ještě v konkrétním regionu nebo městě).

Co vše tedy je třeba pro zřízení pobočky udělat? Obecný postup rozdělíme na 5 hlavních aktivit, které si podrobněji popíšeme:

Marketingové aktivity
Finanční aktivity
Právní aktivity
Personální aktivity
Procesní aktivity

V průběhu příštích týdnů se na portálu ProByznys.info zaměříme na konkrétní postupy, záludnosti a popis rozdílností prostředí pro vstup a zakládání poboček ve 12 prioritních zemích, které si letos stanovila česká vláda v rámci své exportní strategie pro roky 2012-2020.

Těmito zeměmi jsou: Brazílie, Čína, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist