Na český gastronomický trh se chystá vstoupit další franšízový koncept - síť amerických samoobslužných restaurací Denny's. Ty jsou charakteristické především tím, že nikdy nezavírají a zpravidla se nacházejí v blízkosti výjezdů z dálnic a na odpočívadlech.
Denny's přitom zatím v Evropě nepůsobí a Českou republiku chce využít jako testovací trh. "Středoevropské země považujeme za ideální vstupní bránu do Evropské unie," vysvětluje taktiku William Edwards, který bude značku prezentovat na veletrhu FrAMchise Day 2012, jehož mediálním partnerem je týdeník Ekonom.
Expanzi se nebrání
Denny's hodlá nabídnout master licenci pro Česko, případně i Slovensko. "Pokud najdeme někoho, kdo bude schopný značku úspěšně prosadit též v Maďarsku a Polsku, budeme uvažovat i o poskytnutí area licence," říká Edwards. V horizontu pěti až sedmi let by v Česku mělo těchto restaurací vzniknout minimálně deset.
Podle Jaroslava Tamchyny, ředitele Českého institutu pro franchising, který veletrh organizuje, hraje roli v rozhodnutí expandovat právě do Česka skutečnost, že případný neúspěch na malém trhu by firmu nepoškodil tolik jako nezdar v Německu nebo Francii. Firma Denny's vznikla v roce 1953, původně nabízela koblihy a kávu. První zahraniční pobočku otevřela v roce 1967 v Mexiku, dnes působí v osmi zemích a její značku nese téměř 2100 provozoven.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.