Proč by si holčičky nemohly hrát s pistolemi a kluci s panenkami? Švédské hračkářství Top-Toy ve svém předvánočním katalogu porušilo zaběhané stereotypy. Na obrázku si dívka hraje s maketou pistole jak z Hvězdných válek, chlapeček se zas usmívá nad hrncem v dětské kuchyňce. Na dalším obrázku kamarádce pro změnu fénuje vlasy.

Nápad na genderově korektní katalog ale není z hlavy manažerů Top-Toy, který je franšízou slavného amerického hračkářství Toys "R" Us. Přišel s ním švédský úřad pro dohled na reklamou, známý jako Reklamombudsmannen (RO), píše americký deník Wall Street Journal.

Úřad v posledních letech výrobce hraček ostře kritizoval, že si v jeho katalozích hrají chlapečci bez výjimky se zbraněmi, auty, vláčky a holčičky s panenkami, kuchyňkami a obrázkovými alby. Také kritizoval majitele řetězce H&M za reklamu modelek v bikinách, které byly až příliš opálené.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Související články

Téma: obchod
Téma: obchod