Osobní automobily v Evropě mají vyšší spotřebu pohonných hmot a produkují větší znečištění, než uvádějí jejich výrobci. Vyplývá to z oficiální studie Evropské komise.

Evropské automobilky podle studie využívají mezer v systému testování automobilů k nadhodnocování jejich šetrnosti k životnímu prostředí.

Výsledky studie podle agentury Reuters pravděpodobně povedou ke zostření diskusí o emisních normách.

"Automobily neposkytují koncovým uživatelům slibované snížení nákladů na paliva, což vede k dezinformaci spotřebitelů " píše se ve studii, kterou na objednávku Evropské komise vypracovaly tři poradenské společnosti.

Používání zavádějících testovacích technik, například nerealisticky hladkého silničního povrchu či pneumatik s mimořádně vysokým přenosem tažné síly, se podle studie mohlo podílet až třetinou na vykázaném snížení průměrných emisí oxidu uhličitého u automobilů v Evropské unii v letech 2002 až 2010.

Evropská komise uvedla, že nový systém testování by měl zhruba od roku 2016 minimalizovat rozdíly mezi skutečnou spotřebou a spotřebou uváděnou výrobci.

Jihokorejské automobilky Hyundai a Kia loni přiznaly, že u více než milionu vozů ve Spojených státech chybně uvedly příliš nízkou spotřebu pohonných hmot. Firmy slíbily zákazníkům finanční kompenzace za vyšší náklady na pohonné hmoty.

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist