Vládní komise v čele s tureckým premiérem Erdoganem zrušila druhou největší privatizaci v moderní historii země.

Za 25 let pronájmu nejdůležitějších dálnic a mostů totiž požaduje výrazně více, než 5,7 miliardy dolarů (110 mld. Kč), které nabízí největší turecký průmyslový konglomerát Koc Holding spolu s malajským suverénním fondem. Píší o tom Financial Times.

Veto Ankary podle analytiků vzbuzuje nejistotu mezi zahraničními investory, které se přitom země snaží lákat na významné projekty v infrastruktuře, například při stavbě nového letiště. Investory se země snaží stále více hledat v Asii.

Konsorcium vyhrálo tendr v prosinci, premiér Recep Erdogan ale již tehdy výběrové řízení kritizoval kvůli nízké částce.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Související články

Téma: Turecko

Turecká lira padá už 28 let aneb Cesta z 233 až k 0,643

Cesta turecké liry je dlouhá a jednosměrná. V roce 1997 si Češi mohli koupit jednu liru za 233 korun. Trvalo pouhých šest let, abychom se dostali v roce 2003 na kurz 17,50 koruny za liru. V polovině roku 2023 už koruna prolomila paritu a dnes už...
12. 3. 2025 ▪ 2 min. čtení
Téma: Turecko

Turecká lira padá už 28 let aneb Cesta z 233 až k 0,643

Cesta turecké liry je dlouhá a jednosměrná. V roce 1997 si Češi mohli koupit jednu liru za 233 korun. Trvalo pouhých šest let, abychom se dostali v roce 2003 na kurz 17,50 koruny za liru. V polovině roku 2023 už koruna prolomila paritu a dnes už...
12. 3. 2025 ▪ 2 min. čtení