Testovací vozy mají jinou přední masku, chybějí jim některé estetické prvky, části karosérie jsou polepené páskami. Navíc využívají starší logo, na zádi nesou klamavý nápis Fabia, mají záměrně fádní barvu a nejobyčejnější kryty kol. Nový Spaceback se od základního provedení Škody Rapid nebude lišit větší délkou, ale díky jinému tvaru zadní části karosérie nabídne praktičtější zavazadlový prostor. Ten bude dobře přístupný a zároveň využitelný pro přepravu vysokých předmětů či psů.

Dvě vozidla Škoda Rapid Spaceback se minulý týden podařilo zachytit redakci týdeníku Ekonom na dálnici mezi Prahou a Hradcem Králové. Maskovacích prvků zbavený automobil bude ovšem vypadat mnohem dynamičtěji a atraktivněji.

Sériová výroba vozu Škoda Rapid Spaceback odstartuje v půlce prázdnin, v prodejnách se novinka objeví na podzim. Nová varianta má přitáhnout pozornost zejména západoevropských motoristů, zatímco původní liftback byl vyvíjen s ohledem na převažující vkus východoevropských a mimoevropských zákazníků. Česká republika a Slovensko jsou z tohoto hlediska kdesi uprostřed.

Pokud jde o motory a výbavu, nový Spaceback se od základního Rapidu nebude nijak zásadně odlišovat. Karosérie je kompromisem mezi nejběžnější verzí hatchback a opravdovým kombi. Když v 70. letech chystala Škoda obdobný vůz, který se nedostal do sériové výroby, interně označovala jeho karosérii jako „polokombi“.

Podívejte se, jak vypadá testovací vůz Škoda Rapid Spaceback:

 

O dalších novinkách "pod kapotou" značky Škoda se dočtete v novém čísle týdeníku Ekonom, který vychází ve čtvrtek 23. května.