Občanské hnutí Nesehnutí ve čtvrtek v Brně zahájilo happeningem pátý ročník soutěže Sexistické prasátečko o nejvíce sexistickou reklamu.
Využilo k tomu billboard, který se snaží nalákat na festival Divadelní svět. Je na něm zobrazen mim, který zpoza opony sleduje nahou violoncellistku. Soutěž upozorňuje na sexistické reklamy, převážně na nadměrné užívání odhaleného ženského těla, řekla koordinátorka Sexistického prasátečka Petra Havlíková.
Soutěž funguje tak, že lidé mohou posílat na adresu hnutí své podněty, tedy reklamy, o nichž se domnívají, že jsou sexistické. A lidé v hlasování na konci roku vyberou vítěze. Navrhnout lidé můžou billboard, televizní, internetovou či letákovou reklamu. "Loni jsme dostali zhruba sto tipů a 10 tisíc hlasů," uvedla Havlíková.
Loni tak například zvítězila reklama firmy Day to Day na půjčky se sloganem "Potřebuješ píchnout?". Další vítěze předchozích let a nominované reklamy letošního ročníku můžete najít na stránkách hnutí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.