Polská železnice se má příští rok zcela proměnit. Na nejdůležitější tratě mají poprvé vyjet vysokorychlostní soupravy Pendolino. Jenže na stejné trasy se chystá i český Leo Express a ten by mohl rozjezd rychlovlaků zkomplikovat.
Potřebná povolení český dopravce pro nový jízdní řád nedostal. Polskému úřadu železniční dopravy vadí to, že společnost DLA, se kterou se Leo Express v Polsku kvůli podmínkám licence spojil, pravidelnou železniční dopravu neprovozuje. Polsko tak de facto umožňuje vstup novému dopravci pouze v případě, že na polských kolejích již jezdí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.