Klient Komerční banky Jiří Dlabaja se v pondělí večer přihlásil pod svým jménem a se svými bezpečnostními údaji do webové aplikace penzijního spoření. Jednou se "překlikl" a webová aplikace Penzijní společnosti Komerční banky mu zobrazila 47 tisíc kontaktů a osobních údajů o klientech.
"Stalo se mi to už asi před měsícem, ale nezapamatoval jsem si postup," dodal Dlabaja k situaci, kterou zveřejnil na svém facebookovém profilu a sdíleném videu. Se zástupci Komerční banky se chce sejít příští týden. A potom pravděpodobně přejde k jiné bance.
Jiří Dlabaja je nyní tiskovým mluvčím společnosti AŽD Praha, která je výrobcem a dodavatelem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky. Před tím pracoval jako reportér TV Nova.
Jak jste se k cizím citlivým údajům v databázi Penzijní společnosti Komerční banky dostal?
Přihlásil jsem se normálně přes svůj bezpečnostní klíč a své přihlašovací jméno. Po přihlášení jsem se ale jednou překlikl a dostal jsem se do databáze. Stejná věc se mi ostatně stala už před měsícem, jenom jsem nebyl schopný tu situaci znovu vyvolat. Když jsem tu samou chybu udělal v pondělí večer znovu, tak už jsem si postup zapamatoval.
Klient se omylem dostal do interní databáze KB. Banka únik dat nepotvrdila - čtěte ZDE
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist