Několikrát se za dobu Žaludova úřadování ve funkci generálního ředitele mluvilo o jeho odvolání. Poprvé již po prvním roce, kdy dráhy vykázaly provozní ztrátu. Nejen tehdy ale Žaluda přežil. Přečkal i několik změn ministerstev a letos v lednu mu dozorčí rada jako prvnímu šéfovi drah v historii prodloužila pětiletou smlouvu. Kromě pokusů o své vlastní odvolání musel Žaluda čelit i několika velkým změnám, kterými železniční doprava v Česku během jeho éry procházela a prochází.

Nyní je opět Žaludova pozice v čele Českých drah ohrožena. Dozorčí rada ČD totiž bude řešit personální změny na železnici a jedním z ohrožených je i stávající šéf ČD.

Nástup manažera z komerční sféry

Pár dní před svými dvaačtyřicátými narozeninami nastupuje 1. února 2008 Petr Žaluda na post generálního ředitele Českých drah. Střídá tam Josefa Bazalu, který po necelých třech letech v čele drah odešel šéfovat nákladnímu dopravci Cargo. Žaluda přišel z pozice šéfa pojišťovny AXA. Ministrem dopravy je v té době Aleš Řebíček (ODS), coby představitel Topolánkovy vlády.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se