Předseda Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV) Josef Kratochvíl prohlásil za neplatnou ochrannou známku Mladá fronta DNES. Společnost Mafra, která ochrannou známku používá, proti rozhodnutí podá žalobu. A zatím zachová název svého deníku Mladá fronta DNES s poukazem na dřívější soudní verdikty.

"Jestli jsem správně porozuměl našim právníkům, tak toto rozhodnutí nemá žádný praktický vliv na používání názvu Mladá fronta Dnes pro naše noviny ani nic podobného," řekl pro IHNED.cz šéfredaktor Mf Dnes Robert Čásenský.

O název vede Mafra dlouhodobý spor se společností Mladá fronta, za kterou stojí podnikatel František Savov.

Čásenský poukázal na to, že tentýž úřad již před lety ve stejné záležitosti rozhodl opačně. A někdejší verdikt úřadu potvrdily i soudy včetně Nejvyššího a Ústavního.

"Zdálo se, že je to jednoznačná záležitost. Teď navzdory všem těmto rozhodnutím se ÚPV rozhodl zcela obráceně," diví se Čásenský.

Společnosti Mladá fronta vadí název deníku Mladá fronta Dnes dlouhodobě. V pondělí oznámila, že rozhodnutím předsedy ÚPV byla ochranná známka Mladá fronta DNES zneplatněna zpětně, tedy jako by neexistovala od samého počátku.

"Škodu způsobenou dlouhodobým nekorektním užíváním neplatné ochranné známky v řádech stovek milionů budeme nyní po společnosti Mafra vyžadovat," uvedl generální ředitel vydavatelství Mladá fronta David Hurta.

Mafra považuje řízení, v němž bylo rozhodnutí o zneplatnění ochranné známky vydáno, za nestandardní.

"Naše společnost zdůrazňuje, že předmětné rozhodnutí se nijak nedotýká práva naší společnosti k užívání názvu deníku Mladá fronta DNES, jak vyplývá z předchozích soudních rozhodnutí, včetně rozhodnutí Nejvyššího soudu České republiky," řekl člen představenstva Mafry Roman Latuske.

Kdo je kdo

Akciová společnost Mladá fronta je nástupnickou organizací subjektů, které od roku 1945 vydávaly deník s názvem Mladá fronta. Po změně režimu v roce 1989 se však list transformoval a získal nového vydavatele.

S dnešní MfD tedy akciová společnost Mladá fronta nemá nic společného.

Mladá fronta, a.s. vydává ekonomický deník Mladá fronta E15, týdeník Euro a řadu dalších společenských, odborných, dětských či zdravotnických časopisů. Působí také na internetu a na knižním trhu.

Mafra patří k největším mediálním skupinám v Česku. Kromě Mladé fronty Dnes vydává také deníky Lidové noviny a Metro, provozuje rozhlasové stanice Expresradio a Classic FM, hudební televizi Óčko a řadu internetových projektů. Letos Mafru koupila od německé Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft společnost Agrofert miliardáře Andreje Babiše.

Miliardář Babiš mediálním magnátem. Koupil vydavatele MF Dnes, Lidových novin i Metra - čtěte ZDE

Letitý spor o Mladou frontu

Mafra upozornila, že ochranná známka byla vymazána po více než 20 letech užívání.

"Ostatně samotný Úřad průmyslového vlastnictví naši ochrannou známku v roce 1994 do rejstříku zapsal," podotkl Latuske. Nynější rozhodnutí bylo podle něj formálně vydáno k návrhu společnosti EUROPEAN FINANCIAL SERVICES, která je akcionářem Mladé fronty.

V soudních sporech mezi vydavatelstvími Mafra a Mladá fronta naposledy Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost společnosti Mladá fronta kvůli údajné nekalé soutěži ze strany Mafry.

V ústavní stížnosti Mladá fronta znovu poukazovala na zaměnitelnost obchodních značek a ochranných známek. ÚS ale stížnost označil za zjevně neopodstatněnou.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 0 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.