Praha vyzve firmu Škoda Transportation, svého dvorního dodavatele tramvají, aby zveřejnila svou vlastnickou strukturu. Hlavní město společnost zároveň žádá, aby mohlo zveřejnit smlouvy na nákup tramvají Škoda 15T For City. Rozhodli o tom na svém dnešním jednání radní hlavního města.
Důvodem jsou podle nového primátora Tomáše Hudečka informace objevující se v médiích, že údajní majitelé Škody Transportation figurují v kauze privatizace Mostecké uhelné společnosti. Firmu osloví prostřednictvím statutárních orgánů dopravního podniku. "Je naší povinností tyto otázky klást," řekl primátor Hudeček (TOP 09).
Zároveň popřel, že by dotazy na vlastnickou strukturu Praha kladla v souvislosti se snahou o vypovězení smlouvy na dodávku tramvají. "Je to krok, který na to nemá návaznost," řekl Hudeček s tím, že podle toho, jakou dostane město odpověď, se rozhodne k dalším krokům.
Sýkora pomohl Grossovi k milionům. Nyní ho stíhají za úplatky v kauze MUS - čtěte ZDE
Advokáti manažerů MUS: Nikdo neprokázal trestný čin, žádáme zproštění viny - čtěte ZDE
Strojírenská společnost na tento požadavek reagovala prohlášením, že majetková struktura Škody Transportation nebyla nikdy tajemstvím.
"Konkrétní jména osmi akcionářů jsme zveřejňovali už několikrát a jsou jimi: Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla, Jiří Diviš, Jaromír Šilhánek, Josef Bernard, Marek Krsek a Tomáš Ignačák," reagovala mluvčí Škody Lubomíra Černá.
Společnost tak otevřeně připouští, že mezi jejími vlastníky jsou skutečně i lidé spjatí s kauzou Mostecké uhelné - Marek Čmejla a Jiří Diviš.
Praha chce zveřejnit i smlouvy
Zároveň bude Praha vedení Škody Transportation žádat, aby mohla zveřejnit všechny smlouvy na nákup tramvají. Radní již v květnu pověřili vedení DPP jednat o změně kontraktu na nákup tramvají za 19,2 miliardy korun.
"Předtím, než obdržíme oficiální žádost radních na zveřejnění smluv k nákupu tramvají, která vysvětlí účel jejich zveřejnění, nemůžeme zatím tento požadavek komentovat," mluvčí Škody Transporation Černá.
Dlouhodobou a údajně nevypověditelnou smlouvu, která zadlužený dopravní podnik finančně tíží, chtějí rozložit do delšího časového období. Navíc by mělo být vyjednáno snížení počtu tramvají, které musí podnik odebrat.
Dopravní podnik musí podle smlouvy se Škodou Transportation z roku 2006 odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity. Tramvaje DPP začal odebírat v roce 2011.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist