Stejně jako belgickému gigantu Anheuser-Busch InBev a konkurenčnímu koncernu SABMiller i Carlsbergu a Heinekenu se letos příliš nedaří, hlavně vinou nepříznivého počasí, které kazí pro pivovary klíčovou zahrádkovou a grilovací sezonu. Dále se v poklesu poptávky odráží změny spotřebitelských návyků a také přitvrzující regulace.
Kompenzaci pivovary spatřují v akvizicích a růstu z vlastních zdrojů v Latinské Americe, Asii i Africe. "Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech a Evropě zůstává nízká, což zostřuje špatné počasí a zpomalení růstu v některých rozvinutých ekonomikách," uvedl výkonný ředitel Heinekenu Jean-Francois van Boxmeer na prezentaci výsledků za první pololetí.
Třetí největší pivovarská skupina podle tržeb letos s výrazným zlepšením podmínek na většině trhů nepočítá, a to navzdory červencovým vedrům v Evropě a očekávanému zvýšení odbytu v Mexiku, Nigérii a některých dalších rozvíjejících se zemích.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.