Nápojářské společnosti Kofola klesly v první polovině roku prodeje o téměř 70 milionů korun na 3,1 miliardy korun.
O 13 procent také v meziročním srovnání první poloviny roku klesla hrubá marže, která se tak snížila na 969 milionů korun. Přes propad tržeb a ukazatele EBITDA zůstal čistý zisk stabilní, a to na úrovni 81,4 milionu korun. Společnosti klesl také čistý dluh, který se meziročně snížil o 152 milionů na 1,5 miliardy korun.
Největší vliv na slabší výsledky má propad prodejů v prvním čtvrtletí. "Zima byla tentokrát velmi dlouhá a na hospodářském výsledku je to vidět," říká Jannis Samaras, šéf Kofoly. To se ale podařilo částečně vykompenzovat dobrým druhým čtvrtletím.
Negativní vliv pak ale měly červnové povodně. "Počasí je v našem oboru jedním z hlavních hybatelů," dodává František Beneš, který má v Kofole na starosti oddělení investorských vztahů.
Naopak teplý červenec ale nahrává Kofole v začátku druhé poloviny roku. Společnost očekává lepší hospodářský výsledek. Jaký má výhled, ale nechce zatím uvádět. Kromě lepšího počasí pomáhají podle Samarase prodejům i novinky Kofoly na trhu. Například nové příchutě sirupů Jupí nebo vod Rajec se podle společnosti osvědčily.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.