Nápojářské společnosti Kofola klesly v první polovině roku prodeje o téměř 70 milionů korun na 3,1 miliardy korun.

O 13 procent také v meziročním srovnání první poloviny roku klesla hrubá marže, která se tak snížila na 969 milionů korun. Přes propad tržeb a ukazatele EBITDA zůstal čistý zisk stabilní, a to na úrovni 81,4 milionu korun. Společnosti klesl také čistý dluh, který se meziročně snížil o 152 milionů na 1,5 miliardy korun.

Největší vliv na slabší výsledky má propad prodejů v prvním čtvrtletí. "Zima byla tentokrát velmi dlouhá a na hospodářském výsledku je to vidět," říká Jannis Samaras, šéf Kofoly. To se ale podařilo částečně vykompenzovat dobrým druhým čtvrtletím. 

Negativní vliv pak ale měly červnové povodně. "Počasí je v našem oboru jedním z hlavních hybatelů," dodává František Beneš, který má v Kofole na starosti oddělení investorských vztahů. 

Naopak teplý červenec ale nahrává Kofole v začátku druhé poloviny roku. Společnost očekává lepší hospodářský výsledek. Jaký má výhled, ale nechce zatím uvádět. Kromě lepšího počasí pomáhají podle Samarase prodejům i novinky Kofoly na trhu. Například nové příchutě sirupů Jupí nebo vod Rajec se podle společnosti osvědčily.

Zbývá vám ještě 40 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se