Obě velké soukromé televize Nova i Prima v příštím roce předpokládají zvýšení cen reklamy. U Novy by to mělo být do deseti procent, Prima očekává nárůst kolem této hranice. V obou případech ale televize zvýhodní klienty s dlouhodobými smlouvami. Na konferenci FLEMIA Media to uvedli zástupci obou firem.
Nova svou obchodní politiku na příští rok teprve dokončuje. Podle obchodního ředitele CET 21 Jana Vlčka by jejím mottem měla být vstřícnost a garance, kdy veškerá privilegia budou určena především pro klienty s delšími závazky. Zvyšování cen, které by se podle Vlčka mělo vejít do deseti procent, zároveň nemá být paušální, nýbrž podle charakteru jednotlivých zadavatelů.
Na Nově opět inzerují výrobci pracích prášků. Za reklamu utrácejí stamiliony - čtěte ZDE
M&M: TV Prima nevylučuje další zdražení reklamy. Rozhodne sledovanost, říká nový šéf - čtěte ZDE
Také Prima v příštím roce očekává růst cen kolem deseti procent. Klienti, kteří podepíší garance a splní stanovené objemy, by nicméně měli mít podmínky na úrovni letošního roku. Podle výkonného ředitele Primy Pavla Kejly televize v nabídce počítá také s crossmediálními balíčky, kterých se bude účastnit vedle televize také on-line a rádio.
Obě televize dnes zároveň naznačily, že neplánují změnu dosavadních cílových skupin, na které svoji reklamu prodávají.
Tuzemský reklamní trh letos prošel bouřlivým vývojem poté, co hlavní hráč, CET 21, změnil svou obchodní politiku. Zvýšení cen odradilo řadu klientů, kteří přešli ke konkurenci, nebo se obrátili na jiné typy médií či jiné trhy. Ze situace těžila především Prima, která zaznamenala výrazný nárůst poptávky. V průběhu roku se nicméně někteří velcí klienti začali vracet zpátky na Novu. Podle některých odhadů z trhu televizní reklamy přesto zmizelo až 600 milionů korun.
Otázky podle některých účastníků dnešní konference nadále panují ohledně dvojího měření televizní sledovanosti. Vedle současného od Asociace televizních organizací (ATO) plánuje další Sdružení pro měření sledovanosti, které vzniklo na popud Novy. Někteří zadavatelé nicméně namítají, že dvojí data pro ně představují vyšší náklady. Projekt vyjde na 300 milionů korun za pět let. První peoplemetrová data by měl poskytnout v lednu příštího roku.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist