Podle Asociace certifikovaných vyšetřovatelů podvodů (ACFE) firmy ročně přicházejí kvůli podvodům o pět procent svého obratu. Proto je namístě důkladné prověření každého obchodního partnera.

Dá se tak bez nadsázky konstatovat, že poctiví a tvrdě pracující podnikatelé a zaměstnanci jsou obklopeni vlky čekajícími na svou kořist.

Současné podnikatelské prostředí nejenom umožňuje existenci podvodníků, skrývajících se za anonymní akcie, bílé koně, sítě propojených subjektů nebo off-shorové destinace, ale jejich vznik navíc podporuje digitalizací komunikace a dokumentace, rychlostí výměny informací, snadností založení a zrušení společnosti i volným pohybem kapitálu a lidí.

Jak by se měla firma v takovém prostředí ochránit, aby co nejvíce snížila riziko ztráty z podvodného jednání?

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se