Nové modely od BlackBerry řady Z svými prodeji neoslnily. Narozdíl od svých předchůdců - oblíbených manažerských telefonů - už nejsou na trhu výjimečné.

Poslední "ostružinové" modely se nedokázaly prosadit v konkurenci Applu či Samsungu a kanadský průkopník chytrých telefonů se propadá do čím dál větší ztráty. Ve druhém čtvrtletí dokonce prodělal hrozivých 965 milionů dolarů. Společnost BlackBerry během posledních dvou let ztratila výsadní postavení na trhu.

V posledních měsících ale její problémy vrcholí. Na konci září oznámila, že skončí 4500 lidí, tedy asi 40 procent všech zaměstnanců. Kdysi jasná hvězda mobilního trhu však na listině úpadku někdejších stálic není sama. Nástup smartphonů z dílny Samsungu, Applu nebo čínského tygra Huawei nezachytil ani Alcatel-Lucent.

Francouzský výrobce telekomunikačních zařízení (kromě mobilů vyrábí také přístroje pro pevné linky a další produkty) loni prodělal 1,2 miliardy eur a jen krátce po BlackBerry vyhlásil v podstatě to samé. Propustí deset tisíc zaměstnanců a překotně zkouší najít způsob, jak svou výrobu vrátit do plusového módu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se