Nové modely od BlackBerry řady Z svými prodeji neoslnily. Narozdíl od svých předchůdců - oblíbených manažerských telefonů - už nejsou na trhu výjimečné.
Poslední "ostružinové" modely se nedokázaly prosadit v konkurenci Applu či Samsungu a kanadský průkopník chytrých telefonů se propadá do čím dál větší ztráty. Ve druhém čtvrtletí dokonce prodělal hrozivých 965 milionů dolarů. Společnost BlackBerry během posledních dvou let ztratila výsadní postavení na trhu.
V posledních měsících ale její problémy vrcholí. Na konci září oznámila, že skončí 4500 lidí, tedy asi 40 procent všech zaměstnanců. Kdysi jasná hvězda mobilního trhu však na listině úpadku někdejších stálic není sama. Nástup smartphonů z dílny Samsungu, Applu nebo čínského tygra Huawei nezachytil ani Alcatel-Lucent.
Francouzský výrobce telekomunikačních zařízení (kromě mobilů vyrábí také přístroje pro pevné linky a další produkty) loni prodělal 1,2 miliardy eur a jen krátce po BlackBerry vyhlásil v podstatě to samé. Propustí deset tisíc zaměstnanců a překotně zkouší najít způsob, jak svou výrobu vrátit do plusového módu.
Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.