Spot společnosti Vodňanská drůbež podle názoru Rady pro reklamu neporušuje etický kodex reklamní branže s odůvodněním, že Andrej Babiš nemá žádnou funkci, takže není politikem, a vystupovat v reklamě společnosti, kterou vlastní, prý může.

Rada pro reklamu se tak rozhodla ignorovat etický kodex, který sama vydala, stejně jako svá předchozí rozhodnutí v obdobných věcech. Uvedená reklama není v rozporu se zákonem o regulaci reklamy, ale je v rozporu s Etickým kodexem reklamy, a to konkrétně ustanovením části prvé, kapitoly III, bod 6.2.

Toto ustanovení uvádí, že reklama nesmí ke svému působení využívat nositele veřejné autority (například politiky, představitele odborných medicínských a jiných společností), i když by oni sami se svým úplatným či bezúplatným působením v reklamě souhlasili.

Taková reklama je rovněž nekalosoutěžním jednáním. Příkladem takové reklamy byly billboardy propagující energetický nápoj Erektus, v níž byl zobrazen dvojník tehdy úřadujícího ministra Josefa Luxe, nebo reklama, na které byl zobrazen dvojník papeže Jana Pavla II. Stejně Rada pro reklamu rozhodla o reklamě autopůjčovny Sixt, která na billboardech použila fotografie tehdejšího předsedy ODS Mirka Topolánka, o reklamě, kde tehdejší předseda ODS Václav Klaus stál pod nápisem "Volte Völkl", nebo o reklamě na energetický nápoj s tehdejším ministrem Schwarzenbergem.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.