Znalostní ekonomika, vysoká přidaná hodnota nebo konkurenceschopnost jsou magická slova politiků. Tím trikem, jak toho dosáhnout, pak má být podpora vědy a výzkumu ve firmách. Dosáhnout na ni ale bývá pro mnohé z nich poměrně obtížné.

Na vině je podle diskutujících na fóru Byznys Online pořádaném Hospodářskými novinami a Deloitte Academy administrativní náročnost a nejistota ohledně výkladu pravidel.

Častější spolupráci mezi vědci a podniky pak brání negativní stereotypy, které si vůči sobě akademici a podnikatelé vypěstovali.

Deloitte Academy modre

Jen za loňský rok firmy vydaly na výzkum 44 miliard korun. Samotný český stát pak na dotacích přidal dalších více než 26 miliard.

"Z nich ale polovinu spolkne provoz institucí. Projekty pak soutěží o zbývajících 13 miliard korun," vypočítává například předsedkyně Technologické agentury České republiky Rút Bízková.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se