České banky potvrzují zájem o pražskou kartu Opencard. Přiblížila se doba, kdy si pasažéři v metru, autobuse či tramvaji budou moci koupit jízdenku prostřednictvím platební karty. Anebo kartu z banky používat jako tramvajenku s předplaceným jízdným.
Opencard stíhá špatná pověst předraženého projektu, který toho kromě nahrání jízdného moc neumí. Její atraktivitu pro banky ale výrazně zvýšilo zahraničí. V Londýně nebo Bratislavě totiž úspěšně funguje spojení městských karet s bankovními službami a tuzemské domy se nechaly inspirovat. Navíc pražští radní mají snahu s mdlým a spíš negativně vnímaným projektem pohnout a vybrat pro něj zajímavá alternativní řešení.
Jako první se podle informací IHNED.cz zhruba před čtvrt rokem ozvaly poskytovatelé karet MasterCard a Visa. A krátce po nich následovaly i schůzky se stratégy velkých českých bank. "O projekt Opencard se rozhodně zajímají více než dříve. Hodnotí si přínos, kterého by zapojením dosáhli," říká pražská radní Eva Vorlíčková (TOP 09), která má na starosti městské IT.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.