Nikdo už pořádně neví, kolik stavba nového letiště nedaleko Madridu stála. Nebylo to ale určitě málo, celková investice dosáhla nejméně půl miliardy eur, možná dokonce i o několik set milionů víc.

Nyní se "centrální letiště Ciudad Real" prodává za pakatel. 

Pět let poté, co byla stavba slavnostně dokončena, a dva roky po bankrotu letiště se hledá kupec. Do konce měsíce se o prázdnou stavbu mají "utkat" zájemci. Nabízí se za pouhých 100 milionů eur.

Jak píše list Frankfurter Allgemeine Zeitung, kupců je ale málo a nikomu se nejspíš nebude chtít dát ani takovou – na letiště směšnou – částku. Pokud do konce roku letiště nikdo nekoupí, bude se v lednu dražit jen za 80 milionů eur. A jestli ani tuto sumu nebude chtít nikdo zaplatit, může to dopadnout tak, že letiště bude jen darováno.

První soukromé letiště ve Španělsku mělo přitom podle plánů tehdejší socialistické vlády konkurovat madridskému letišti Barajas.

Počítalo se s tím, že jím projde milion cestujících a statisíce tun zboží ročně. Od jeho uvedení do provozu po chvíli, kdy letiště zbankrotovalo, však nakonec jeho služeb využilo jen zhruba sto tisíc lidí.

Později si prázdné letiště pronajal španělský režisér Pedro Almodóvar, když hledal kulisy pro svůj film Rozkoš v oblacích, nebo dokumentaristé, kteří zde natáčeli snímek o leteckém neštěstí. Jako testovací dráhu využívala centrální letiště Ciudad Real místní automobilka. Peníze z pronájmu ovšem nemohly pokrýt náklady na provoz stavby.

Centrální letiště Ciudad Real ve středu Španělska je tak ukázkovým příkladem toho, jak lokální politici, banky i investoři utráceli obří sumy peněz za nesmyslné investice. 

Přitom nejde o jediný takový případ ve Španělsku, také u dalších měst, jako je třeba Lleida nebo Murcia, jsou opuštěné stavby, které marně čekají na nové majitele a rušný provoz.