Je to jako příběh z pohádky: Bývalý učitel waldorfské školy zdědil obrovský majetek. Peníze vzal a investoval do firmy, která stála těsně nad propastí bankrotu. Vše se podařilo a značku s více než stoletou historií nakonec zachránil. A nyní prodeje rostou tak rychle, že firma nestíhá vyrábět. 

Pohádkový příběh je současná realita německého výrobce fotoaparátů a dalekohledů Leica. Andreas Kaufmann, kdysi učitel a nyní většinový majitel Leicy, dokázal, že kultovní značka má dostat ještě šanci. 

V roce 2004 začal za své dědictví postupně skupovat akcie společnosti, která ztratila krok s konkurencí a jejíž hospodářské výsledky šly několik let vytrvale dolů bez naděje na zlepšení. Během dvou let navýšil Kaufmann svůj podíl na víc než 96 procent a pustil se do práce. 

Když prý zaměstnancům německé Leicy řekl, že s černobílými fotoaparáty bez objektivu za nejméně šest tisíc eur prorazí opět do světa, nikdo mu nevěřil. 

Do roku 2009 dokázal vytvořit několik inovativních výrobků, "pojištěných" slavným Made in Germany. A pustil se do ofenzivy. Jak píše časopis Manager-Magazin, hned další rok stouply tržby na trojnásobek a dosáhly 325 milionů eur. 

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 70 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.