Ruská automobilka AvtoVAZ v úterý po téměř 30 letech ukončila výrobu modelové řady Lada Samara. Podle internetových stránek automobilky sjel z výrobní linky továrny v Iževsku jako úplně poslední kus bílý pětidveřový hatchback.

Samara začátkem 80. let znamenala pro sovětský automobilový průmysl velkou změnu k lepšímu, vůz moderních tvarů s pohonem přední nápravy tehdy vznikal ve spolupráci s inženýry německé továrny Porsche.



Největší ruský výrobce automobilů, nad kterým má od poloviny příštího roku převzít kontrolu francouzsko-japonská aliance Renault-Nissan, tak pokračuje v obměně výrobního programu.

Už loni v září skočila výroba kombíku Lada 2104, což byl poslední model, který ještě vycházel z původní italsko-sovětské spolupráce z 60. let. A téměř přesně před rokem továrna zastavila výrobu samary ve verzi sedan.

Lada Samara se vyráběla od roku 1984 a za tu dobu opustilo brány ruských závodů zhruba 5,2 milionu exemplářů vozu, který před příchodem Škody Favorit patřil k nejmodernějším automobilům v socialistických zemích.

V roce 1997 se vůz dočkal modernizace, přesto ale nezapřel původ z 80. let a nyní již byl silně zastaralý. Nástupcem vozu Lada Samara ve výrobním programu je už vyráběný typ Lada Granta, který zčásti používá francouzskou techniku.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist