Finská společnost Rovio, která stojí za oblíbenou hrou Angry Birds, vydělává podle serveru Quartz více na produktech s logem naštvaných ptáčků než na samotné hře.

Podle The Wall Street Journal tvořily v roce 2013 peníze z prodeje licencí pro merchandise Angry Birds téměř polovinu zisku firmy.

Donedávna Rovio nabízelo hru Angry Birds v podobě placených aplikací, poslední verzi Angry Birds Go! však uvolnilo pro hráče zdarma.

Na rozdíl od jiných firem, které tento model financují především pomocí prodeje aktualizací a zásuvných modulů, Rovio živí převážně merchandise. To zahrnuje vše od triček a plyšáků přes obaly na mobilní telefony až po čepice a boty.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se