Finská společnost Rovio, která stojí za oblíbenou hrou Angry Birds, vydělává podle serveru Quartz více na produktech s logem naštvaných ptáčků než na samotné hře.
Podle The Wall Street Journal tvořily v roce 2013 peníze z prodeje licencí pro merchandise Angry Birds téměř polovinu zisku firmy.
Donedávna Rovio nabízelo hru Angry Birds v podobě placených aplikací, poslední verzi Angry Birds Go! však uvolnilo pro hráče zdarma.
Na rozdíl od jiných firem, které tento model financují především pomocí prodeje aktualizací a zásuvných modulů, Rovio živí převážně merchandise. To zahrnuje vše od triček a plyšáků přes obaly na mobilní telefony až po čepice a boty.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.