Facebook slaví 10 let. Kam se za tu dobu vyvinul? Jak dobře či špatně jej využívají při své propagaci a komunikaci české firmy nebo úřady? Je problém, že z něj odchází mladí uživatelé?
O současnosti či budoucnosti největší internetové sociální sítě tak v multichatu na IHNED.cz diskutovali lidé, kteří se jím buď profesně zabývají, či je dokonce nějakým způsobem živí. Celý přepis multichatu si můžete prohlédnout v příloze článku.
Deset let Facebooku: Od sítě pro americké nerdy po nutnost pro marketing českých firem - čtěte ZDE
Facebook zase předčil očekávání. Více než polovinu tržeb má z mobilní reklamy - čtěte ZDE
Pozvání přijal Jiří Voves z agentury Socialbakers, která se zabývá měřením a analýzou související se sociálními sítěmi.
Dále debatoval majitel sociálně-mediální marketingové agentury SocialSharks Petr Andrýsek. Sociální marketéry doplnila ještě freelancerka Eva Illésová.
Za IHNED.cz se kromě moderátora diskuse zúčastnil i šéfredaktor portálu a internetový publicista Miloš Čermák.
Jak tedy vidí využívání firemního prostoru na Facebooku? "Vidím obrovské mrhání potenciálem u většiny firem," zhodnotil stručně stav Petr Andrýsek z agentury SocialSharks a dodal, že firmy nebudují dlouhodobou hodnotu, protože jejich jediný cíl je mít hodně fanoušků na své stránce a cítit se dobře.
Ostatní ale tak drsní nebyli a viděli kolem sebe i zlepšení. "Máme pár firem, které dělají opravdu dobrou práci a chápou, v čem jim Facebook může být nápomocný. A nemusí se jednat pouze o ty největší firmy, ale právě například i o různé kavárny na rohu," reagoval Jiří Voves ze SocialBakers.
Obecně ale panovala shoda na tom, že například v USA jsou firmy ve využívání Facebooku mnohem dál. " Jsme o pomyslné tři roky pozadu oproti světu," kvantifikoval to Andrýsek.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.