Už to není jen povídání. České potraviny a především ty regionální hrají skutečně v tuzemském maloobchodě větší roli. A právě jim podle odborníků patří budoucnost. Na tom se shodli zástupci obchodů i výrobci na konferenci Retail Summit v Praze.
Podle některých českých výrobců a dodavatelů se řetězce obávají tuzemské konkurence natolik, že odmítají pouštět do obchodních center prodejny s farmářskými produkty.
"Oni se opravdu začínají bát. Regionální potraviny jsou trend, na který ale velké řetězce neví, jak správně reagovat a jak s nimi jednat," říká šéf jihočeského výrobního i prodejního podniku, který si nepřál být jmenován.
Podle něj se musí zahraniční řetězce nově učit jednat s malými výrobci, které dlouho nepotřebovaly. To se ale mění. České a regionální potraviny hledají lidé při nákupech stále víc.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.