Klobouky z Nového Jičína byly odedávna symbolem elegance. Svého času je nosili Tomáš Garrigue Masaryk, František Ferdinand d’Este či Jan Neruda. Tak vyhlášená byla značka, kterou v roce 1865 zavedl severomoravský podnikatel Johann Hückel a ze které později vznikl Tonak. Od narození Hückela uplynou v pondělí rovná dvě staletí.
Díky jeho šikovnosti se Nový Jičín změnil v centrum evropské kloboučnické výroby a na začátku 20. století se tu šily téměř všechny druhy pokrývek hlavy: plstěné, hedvábné a slaměné klobouky, kukly i různé druhy čepic. A specialitou výrobního programu se staly černé židovské klobouky, které došly velké obliby.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.