Cenové srovnávače využívá mezi 50 a 65 procenty zákazníků, záleží na typu zboží. Významným způsobem tak ovlivňují výběr e-shopu zvoleného k nákupu spotřebního zboží. Důvodem je, že drtivá většina zákazníků se stále řídí nejnižší cenovou nabídkou. Vyplývá to ze studie pro elektronickou komerci (APEK).
Cena hraje prim
Volbu nejnižší cenové nabídky využije v závislosti na typu zboží pětina až čtvrtina ze všech nakupujících. Přibližně 31 až 46 procent zákazníků zkoumá i další atributy jednotlivých obchodů. Přestože se orientace zákazníků na cenu zdá být masivní, spokojení zákazníci jsou svým oblíbeným e-shopům věrní.
Ověřenému internetovému obchodu zachovává přízeň skoro čtvrtina spokojených zákazníků. Tento trend potvrzuje, že kvalita služeb a renomé konkrétních internetových obchodů jsou důležité. Zákazníci se do nich vracejí i přes vyšší cenu zakoupeného zboží.
Vyzkoušejí v kamenném obchodě, koupí přes web
Téměř 60 procent nakupujících připouští, že si alespoň občas prohlédne či vyzkouší zboží v kamenném obchodě. Pro samotný nákup pak volí e-shopy, které nabízejí nižší ceny než běžné prodejny. Naopak 37 procent dotazovaných takovou strategii volí zcela výjimečně nebo nikdy.
Jakou strategii zvolit?
Je nutné se rozhodnout, čím chcete své zákazníky nalákat. Zvolíte nejnižší cenu, či se budete soustředit na kvalitu doprovodných služeb? Výzkum prokázal, že i přes to, že se zákazníci stále orientují na cenu, značná část z nich je ochotna zaplatit vyšší cenu v případě, že má s internetovým obchodem pozitivní zkušenost. Zákazníci si cení dostupnosti zboží, rychlosti vyřízení objednávky, širokého spektra způsobů platby za zboží a alternativ jeho doručení.
Příjemná komunikace se zákazníkem je nutnou podmínkou k tomu, aby nakupující v budoucnu opětovně využil váš e-shop. I přesný popis produktu, jeho technická specifikace doplněná fotografiemi může rozhodnout o výběru vašeho internetového obchodu. Možnost přečíst si recenze ostatních spotřebitelů přímo na vašich stránkách zákazníci ocení. Informace o stavu vyřízení objednávky je v dnešní době standardní záležitostí.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist