Prodeje prakticky všech značek z portfolia musí jít prudce vzhůru, vyhlásil tento týden Sergio Marchionne, nejvyšší šéf společnosti Fiat Chrysler. Krátce po oficiálním propojení evropského a amerického výrobce aut, zveřejnila skupina svůj pětiletý obchodní plán.
Zatímco dnes prodává Fiat Chrysler 4,4 miliony aut ročně, v roce 2018 by to mělo být už 6,3 milionu. Výrazně má přidat značka Jeep vyrábějící vozy vycházející z původního amerického armádního auta. Prudce vzrůst mají i prodeje uvadající Alfy Romeo.
Je jasné, že tento cíl obnáší veliké investice do továren – které mají přibýt mimo jiné v Číně a Indii – a také do vývoje nových modelů. Podle odhadů analytiků může jít o investice ve výši až osmi miliard eur ročně.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.