Lukáš Daněk je 24letý absolvent oboru Aplikované informatiky na VŠE v Praze. Pochází z Vimperka, kde vystudoval osmileté sportovní gymnázium.
První e-shop se specializovanými sportovními potřebami založil ve svých 18 letech. Po pěti letech jeho úspěšného provozu navazuje dalším projektem Asimplia. Jedná se o on-line automatizované řešení pro e-shopy, které má formou doporučení zefektivnit jejich provoz a zvýšit jejich výkonnost a zisky.
Má rád sport, několik let se závodně věnoval běžeckému lyžování a rychlobruslení. K zájmu o IT a obecně techniku ho přivedl jeho otec, středoškolský učitel matematiky a fyziky.
Světu programování a internetu propadl Lukáš Daněk už v dětství. Ve svých patnácti letech ze zájmu programoval různé webové stránky, a využil možnosti si přivydělat. Svůj první skutečný byznys založil hned po dosažení hranice dospělosti. Propojil v něm své dvě životní záliby, kterými jsou technika a sport.
Pět let provozoval specializovaný e-shop se sportovním zbožím, které dovážel z Jižní Koreje. „K e-shopu jsem se dostal přes rychlobruslení, kterému jsem se věnoval závodně. Hledal jsem vhodné vybavení pro rychlobruslaře a navázal obchodní kontakt z Jižní Koreje. Slovo dalo slovo a já začal sportovní potřeby pro rychlobruslaře dovážet do Česka. Prodával jsem vybavení třeba i na závodech, postupně se mi dařilo upevňovat značku na českém trhu.“
Rozjetý byznys po pěti letech přenechal kamarádovi, se kterým již nějaký čas spolupracoval, aby mohl čelit další výzvě. Společně se svými spolužáky z VŠE vyvinul on-line službu Asimplia, která automaticky analyzuje data internetových obchodů. Interpretuje je a dodává uživateli doporučení pro optimalizaci výkonu obchodu.
Odlišnosti od konkurence
"Služba, kterou právě testujeme, se od řešení nabízených konkurencí zásadně odlišuje. My uživatele nezahltíme grafy prodeje či statistikami návštěvnosti. Naše služba spočívá v analýze a automatické interpretaci dat. Výsledkem není statistika se sdělením, že váš e-shop si například vede na 30 procent," říká k projektu Daněk.
"Prodejci služba automaticky doporučí, kterému výrobku má například přiřadit slevu, nebo na který marketingový kanál má soustředit svoji pozornost tak, aby se výkonnost e-shopu zvýšila," dovysvětluje fungování Asimplie.
S Asimplií dostáváte konkrétní informaci, co máte dělat, abyste více vydělali. Reálně to znamená, že si služba hlídá prodejní změny u produktů, ale i výtěžnost marketingových kanálů nebo kvalitu zákazníků a další informace. Majitel e-shopu pak například obdrží informaci, na kterou cílovou skupinu se u konkrétního produktu má zaměřit a jaký marketingový kanál k tomu využít.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist