Lídr tuzemského pivního trhu, skupina Plzeňský Prazdroj, vydělal v uplynulém finančním roce 3,643 miliardy korun. Oproti zisku před zdaněním v období od dubna 2012 do března 2013 jde o téměř pětiprocentní nárůst.
Tržby společnosti, pod niž spadají značky jako Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel nebo Radegast, dosáhly za stejné období 13,249 miliardy korun. To naopak představuje meziroční pokles o dvě procenta.
"Situace na trhu s pivem v uplynulém fiskálním roce nebyla vůbec jednoduchá. Byla také výrazně ovlivněna nepříznivým počasím. Mimořádně chladné jarní měsíce a červnové povodně na mnoha místech republiky poznamenaly celkovou domácí spotřebu piva," komentuje výsledky hospodaření generální ředitel a předseda představenstva Plzeňského Prazdroje Paolo Lanzarotti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.