Odpovědné chování firem, které dělají prospěšné věci nad rámec svého byznysu, je pro jejich majitele i ředitele stále důležitějším tématem. Čím dál častěji o něm hovoří i v nejvyšších patrech managementu velkých firem.

Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu poradenské společnosti Deloitte, který se uskutečnil mezi 250 finančními řediteli v 15 zemích světa. Ukazuje se, že za agendu společensky prospěšného chování zodpovídají stále častěji přímo generální ředitelé. 

Nová kategorie v soutěži

Vůbec poprvé bude reportování o CSR aktivitách také samostatnou kategorií v soutěži TOP Odpovědná firma 2014, kterou pořádá platforma Byznys pro společnost a jíž jsou Hospodářské noviny mediálním partnerem. Firma, která komplexně, transparentně a efektivně měří a komunikuje své aktivity v oblasti odpovědného podnikání, může získat ocenění Odpovědný reporting. 

„Z aktuálního průzkumu je patrné, že strategií odpovědnosti a udržitelnosti podnikání se ve světě aktivně zabývá stále více finančních ředitelů společností. A v dalších letech očekávají, že se zapojí ještě více," říká advokát v Ambruz & Dark Deloitte Legal Tomáš Babáček, který se zaměřuje na rozšířenou odpovědnost výrobců.

Zatímco v roce 2012 mělo oblast společenské odpovědnosti na starosti 65 procent finančních ředitelů, loni už to bylo 83 procent. 

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se