O výrobky s certifikátem Fairtrade, který zaručuje spravedlivou odměnu za práci lidem v rozvojových zemích, je stále větší zájem. Loni zákazníci v Česku nakoupili takto označené zboží jako kávu, džemy, sušenky, kakao či produkty z bavlny nebo kosmetiku v hodnotě 174 milionů korun.
Certifikát uděluje celosvětová organizace, která se snaží finančně pomáhat producentům v zemích třetího světa, zasazuje se o etické obchodování a o udržitelnost zdrojů. Zakoupením označeného produktu lidé přispívají k tomu, aby pěstitelé a řemeslníci dostávali za svou práci takovou výkupní cenu, která odpovídá nákladům na výrobu.
Podle výzkumu Institutu evaluací a sociálních analýz zná značku Fairtrade 26 procent respondentů, což je o 5 procent více než v roce 2011. Nyní už lidé běžně nakupují takové výrobky v obchodních řetězcích, stále si ale nemohou pořídit čerstvé zboží, jako jsou banány nebo řezané květiny.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.