Německý ministr financí Wolfgang Schäuble pracuje na alternativním plánu zpoplatnění německých silnic pro osobní automobily. Alternativní varianta by měla zatížit všechny uživatele německých silnic, a ne pouze zahraniční řidiče.

Nynější plán, který letos představil ministr dopravy Alexander Dobrindt, počítá se zpoplatněním všech německých silnic od roku 2016. Majitelům aut registrovaných v Německu by se však o cenu silniční známky snížila daň z vlastnictví motorového vozidla, takže by pro ně zpoplatnění silnic na rozdíl od zahraničních řidičů neznamenalo zvýšené náklady.

Dobrindtův plán však čelí z různých stran kritice. Evropská komise nyní zkoumá, zda neporušuje pravidla Evropské unie. Nedávný posudek právníků pro dolní komoru německého parlamentu například tvrdí, že plán by vedl k "nerovnému zacházení s domácími a zahraničními vlastníky automobilů, a tím k nepřímé diskriminaci".

Proti zpoplatnění všech německých silnic se navíc začali bouřit starostové německých příhraničních měst, podle kterých by plán narušil obchodní i mezilidské kontakty v pohraničí. Starostové rovněž vyjádřili obavy, že Česko v reakci na Dobrindtův návrh také zpoplatní silnice nižších tříd.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist