Inovační nápad – kategorie je určena jednotlivcům, studentům nebo studentským týmům, kteří jsou teprve ve fázi nápadu, myšlenky a potřebují pomoci s její realizací.
Nadějná inovace – kategorie je otevřena všem začínajícím podnikatelům a startupům, které působí na trhu méně než tři roky a mají méně než 10 zaměstnanců.
Inovační hvězda – do kategorie spadají malé a střední podniky, které jsou na trhu více než tři roky a mají méně než 250 zaměstnanců.
Inovativní firma – kategorie je určena velkým firmám a korporacím, které zaměstnávají více než 250 zaměstnanců.
Inovace ve veřejné správě – kategorie je otevřena všem soutěžícím z oblasti veřejné správy. Kterými jsou organizační složky státu, kraj, obce a jimi zřizované a zakládané organizace.
Inovace rozvíjí potenciál, posunují hranice a jsou motorem změn. To si dobře uvědomují organizátoři již čtvrtého ročníku soutěže Česká inovace, jejímž ústředním cílem je rozpoznat perspektivní inovace a podpořit jejich uplatnění v praxi. Soutěžit se i letos bude v pěti kategoriích, které de facto kopírují životní cyklus inovace.
Novinkou letošního ročníku je udělení ceny za kreativitu, která ocení netradiční novátorské řešení v praktickém životě, jenž může být teprve myšlenkou na počátku svého vývoje. Druhým rokem se bude také vyhlašovat speciální cena za Společenskou prospěšnost inovace.
Příležitost, jak být na očích
„Inovativní nápady se rodí ve všech koutech naší republiky, jen se o nich mnohdy nedozvíme. Soutěž je příležitostí k jejich zviditelnění,“ říká Roman Šiser, ředitel České inovace.
Inovátoři, kteří přihlašují své nápady, od soutěže očekávají právě mediální prezentaci. Jako přínos vnímají i konzultační podporu pro další rozvoj a možný přístup k finančním zdrojům a kontaktům nejen na domácím trhu.
„Nejvíce projektů se nám hlásí z Prahy, Brna, Ostravy a Plzně, které můžeme označit za inovační centra. V loňském ročníku se nám přihlásilo 127 projektů z celé České republiky, oproti prvnímu ročníku soutěže vzrostl jejich počet na dvojnásobek,“ dodává Šiser.
Tradičně nejvíce projektů je zařazeno v kategorii Inovačního nápadu, ale projekty přibývají i v kategorii Inovace ve veřejné správě, v loňském ročníku jich bylo odbornou porotou hodnoceno 20 inovativních nápadů z veřejné sféry. Vítězem se staly Plzeňské městské dopravní podniky s projektem nabíjení Plzeňské multifunkční čipové karty skrze e-shop i bankomaty České spořitelny. Karta uživatelům usnadní nejen nákup jízdenek na tamní hromadnou dopravu, ale lze jí využít i pro vstup do veřejných knihoven, městských plaveckých bazénů nebo jako parkovací kartu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist