Americká společnost Nike v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2015 prodala o téměř pětinu více bot i oblečení. Prodej obuvi a oděvů jí přinesl 8 miliard dolarů, meziročně se její příjmy zvýšily o 15 procent. Čistý zisk pak dokonce o 23 procent na 962 milionů dolarů.
Nejvíce se na jejím úspěchu v prvním čtvrtletí podílel prodej po internetu a také účast společnosti jako sponzora většiny týmů na letošním Mistrovství světa ve fotbale, které se hrálo na přelomu června a července v Brazílii.
Samotný košík značek Nike Brand firmě přinesl 7,4 miliardy dolarů. Akcie společnosti ihned po vydání výsledků stouply o sedm procent, předčily totiž očekávání. Cena za akcii vzrostla o 1,09 dolaru. Podle serveru CNBC se přitom očekávalo, že celkový příjem bude 7,84 miliardy dolarů a za jednu akcii investoři dají o 88 centů více.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.