Americká společnost Nike v prvním fiskálním čtvrtletí roku 2015 prodala o téměř pětinu více bot i oblečení. Prodej obuvi a oděvů jí přinesl 8 miliard dolarů, meziročně se její příjmy zvýšily o 15 procent. Čistý zisk pak dokonce o 23 procent na 962 milionů dolarů. 

Nejvíce se na jejím úspěchu v prvním čtvrtletí podílel prodej po internetu a také účast společnosti jako sponzora většiny týmů na letošním Mistrovství světa ve fotbale, které se hrálo na přelomu června a července v Brazílii.

Samotný košík značek Nike Brand firmě přinesl 7,4 miliardy dolarů. Akcie společnosti ihned po vydání výsledků stouply o sedm procent, předčily totiž očekávání. Cena za akcii vzrostla o 1,09 dolaru. Podle serveru CNBC se přitom očekávalo, že celkový příjem bude 7,84 miliardy dolarů a za jednu akcii investoři dají o 88 centů více.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se