Banky v Evropě by se měly rozloučit s vidinou rychlého obratu k lepšímu. Vyplývá to ze studie Radar retailového bankovnictví pro rok 2014. Tu každoročně připravuje poradenská společnost A. T. Kearney, která zkoumá aktuální situaci i hlavní výzvy více než stovky retailových bank v Evropě. 

A ačkoli výsledky letošní studie ukazují na pomalou stabilizaci evropského sektoru retailového bankovnictví, na návrat k předkrizovému stavu si banky musejí ještě počkat. Ziskové marže totiž zůstávají pod úrovní z doby před finanční krizí a k trvalejšímu zlepšení musejí banky provést řadu změn. Jak se píše ve studii, patří k nim inteligentní strategie v klíčových oblastech, jako jsou distribuce, digitalizace a efektivita nákladů. 

Banky se především budou muset naučit být mnohem flexibilnější, než tomu bylo dosud, říká v rozhovoru jeden z autorů studie, partner A. T. Kearney Jiří Steif. 

Můžete rozvést návrhy nebo doporučení konkrétních opatření, která by v těchto oblastech měly banky zavést?

Tradiční banky budou hledat cestu, jak rozšířit nabídku o nové služby a jak úspěšně konkurovat „novým hráčům“. Bude pro ně nezbytné dívat se na problémy celkově: například na vyvíjené mobilní a internetové aplikace je třeba připravit poradce a přizpůsobit formát poboček. Banky budou muset těsněji propojit dříve oddělená řešení v distribuci, digitalizaci a efektivitě nákladů. Protože nikdo zatím nezná „nejlepší řešení”, budou se muset banky ve výsledku navíc nastavit tak, aby byly schopné flexibilně reagovat na nové technologie a kroky konkurence.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.