Banky v Evropě by se měly rozloučit s vidinou rychlého obratu k lepšímu. Vyplývá to ze studie Radar retailového bankovnictví pro rok 2014. Tu každoročně připravuje poradenská společnost A. T. Kearney, která zkoumá aktuální situaci i hlavní výzvy více než stovky retailových bank v Evropě.
A ačkoli výsledky letošní studie ukazují na pomalou stabilizaci evropského sektoru retailového bankovnictví, na návrat k předkrizovému stavu si banky musejí ještě počkat. Ziskové marže totiž zůstávají pod úrovní z doby před finanční krizí a k trvalejšímu zlepšení musejí banky provést řadu změn. Jak se píše ve studii, patří k nim inteligentní strategie v klíčových oblastech, jako jsou distribuce, digitalizace a efektivita nákladů.
Banky se především budou muset naučit být mnohem flexibilnější, než tomu bylo dosud, říká v rozhovoru jeden z autorů studie, partner A. T. Kearney Jiří Steif.
Můžete rozvést návrhy nebo doporučení konkrétních opatření, která by v těchto oblastech měly banky zavést?
Tradiční banky budou hledat cestu, jak rozšířit nabídku o nové služby a jak úspěšně konkurovat „novým hráčům“. Bude pro ně nezbytné dívat se na problémy celkově: například na vyvíjené mobilní a internetové aplikace je třeba připravit poradce a přizpůsobit formát poboček. Banky budou muset těsněji propojit dříve oddělená řešení v distribuci, digitalizaci a efektivitě nákladů. Protože nikdo zatím nezná „nejlepší řešení”, budou se muset banky ve výsledku navíc nastavit tak, aby byly schopné flexibilně reagovat na nové technologie a kroky konkurence.
Ještě na vás čeká 60 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.