Staňte se naším fanouškem na Facebooku a neunikne Vám žádná novinka na portále ProByznys.info
Při náboru manuálních pracovníků nezapomeňte nové pracovní pozice umisťovat i jinam než na internet. Kladete si otázku proč se vůbec pouštět do hledání zaměstnanců i mimo online kanály? Primárním důvodem může být úspora financí. Existují totiž místa, kde si mohou zaměstnavatelé vytvořit inzerát i úplně zdarma.
Druhým podstatným důvodem je, že se zaměstnavatelé přiblíží své cílové skupině potenciálních zaměstnanců. Ne všichni jsou dnes online. Někteří lidé se na internet nedívají vůbec: z hlediska vzdělání se podle průzkumu společnosti Netmonitor na síti nejméně vyskytují právě lidé pouze s dokončeným základním vzděláním. To však zdaleka neznamená, že by museli být horšími zaměstnanci, zejména pokud se jedná o manuální práce. Proto by byla škoda o ně při vyhlašování pracovních nabídek přijít.
Internet není všemohoucí
Jedním ze způsobů, jak mohou zaměstnavatelé oslovit nové uchazeče o vybrané pracovní místo mimo internet je prostřednictvím anoncí v inzertních novinách. I dnes vychází tisk, který se přímo specializuje na inzeráty všeho druhu. Kromě regionálně zaměřených titulů vychází i tradiční celorepublikové noviny Annonce.
"Pracovní nabídky a poptávky patří mezi naše nejčastější inzeráty. Více jich zveřejňujeme pouze v segmentu realit," potvrzuje Lenka Černá, výkonná ředitelka Annonce. Zadavatelé pracovních anoncí jsou nejčastěji ze segmentu služeb, především z gastronomie. "Řada restaurací přes nás hledá číšníka, servírku či kuchaře. Inzerátů ale využívají i velké řetězce, které zase poptávají pokladní," doplňuje Černá.
Inzerovat offline lze i zdarma
Inzerát si lze případně podat i do celostátních deníků. Prostor věnovaný jednotlivým anoncím je však v běžných novinách ve srovnání s inzertními tituly značně menší.
Využít lze i nástěnek u pokladen obchodních řetězců, například v Albertu či Bille. Stačí jen vypsat papírek s popisem pracovní pozice a uvést kontaktní údaje, na něž se mohou případní zájemci ozvat. Jedná se o kanál, který je zdarma, a díky umístění v prostoru, kterým projdou denně stovky lidí, se zvyšuje šance, že si inzerátu cestou z nákupu všimne i vhodný nový zaměstnanec.
ZA POPLATEK: v různých regionálních a celostátních inzertních titulech či běžných novinách,
ZA POPLATEK: pracovní veletrhy,
ZDARMA: pracovní burzy,
ZDARMA: na nástěnkách u pokladen velkých řetězců,
ZDARMA: na vývěsní ceduli ve vlastním podniku,
ZDARMA: na místních úřadech práce.
Obdobou inzerátů na nástěnkách jsou i vývěsní cedulky ve výloze či na vstupních dveřích. Především podnikatelé v oblasti gastronomie takto mezi svými hosty či náhodnými kolemjdoucími shánějí nové číšníky či kuchaře.
Přestože se jedná o často využívanou formu poptávání nových pozic, má i svá úskalí. To dokládá Oldřich Peprla, development agent společnosti Subway: "Lidé se chodí na informace o místě zeptat přímo k pokladnám a zdržují tak běžný provoz restaurace." Na druhou stranu tak lze ovšem přilákat zájemce, kteří již o firmě a daném segmentu něco vědí a mají konkrétní značku z nějakého důvodu rádi. Což je pozitivní, jelikož souznění se značkou zaměstnavatele obecně zvyšuje pracovní nasazení.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist