Společnost Rocket Internet, která nedávno vstoupila na burzu ve Frankfurtu nad Mohanem, expanduje i v Česku. Od čtvrtka tu začíná působit její on-line obchod Westwing, e-shop zaměřený na nábytek, vybavení pro domácnosti a design interiéru.
Kromě Česka nyní firma vstupuje i na slovenský a maďarský trh. Celkem tak Westwing, který původně vznikl v roce 2011 v Německu, působí již v 15 zemích. E-shop funguje jako klub, ve kterém mají přístup ke zlevněným výrobkům nebo limitovaným edicím jen členové klubu. Zboží pro společnost vybírají stylisté a interiéroví designéři, za týden nabídne tisíce nových produktů.
Společnost má v současnosti přes 17 milionů členů. K zemím, kde klub působí, patří například Brazílie, Rusko a Kazachstán. Z evropských trhů je Westwing činný například v Německu, Francii, Španělsku a Itálii.
Tisíc největších e-shopů vytváří tři čtvrtiny obratu. A posilují - čtěte ZDE
Jak správně vracet zboží do e-shopu? Na chybě prodejce může zákazník vydělat - čtěte ZDE
V tuzemsku přitom již Rocket Internet působí skrze své dvě další firmy. Plinga se zaměřuje na on-line hry a Wimdu zprostředkovává ubytování, podobně jako Airbnb. "K dalším plánům expanze bohužel zatím nemůžu poskytnout další informace," uvedla Karolin Heweltová z Rocket Internet.
"V minulém roce jsme ztrojnásobili prodeje na 111 milionů eur a zdvojnásobili jsme počet našich členů. Tak velký nárůst přičítáme zvýšení nákupů vybavení pro domácnosti přes internet," komentoval expanzi generální ředitel firmy Stefan Smalla.
V tuzemsku stejně jako v dalších dvou zemích střední a východní Evropy, kde nyní Westwing začíná působit, vidí Smalla nedostatečně pokrytou poptávku on-line nákupů nábytku a dalšího vybavení interiérů.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist