O průzkumu:

Exportní výzkum DHL dlouhodobě mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální události v České republice i zahraničí.

V pořadí 23. průzkum zajišťovala společnost GfK, která se telefonicky dotazovala ředitelů a členů topmanagementu zodpovědných za export v 300 českých exportních firmách. Šetření probíhalo v průběhu měsíce září. 

Exportní firmy loni očekávaly razantní navýšení objemu exportu. Jejich predikce se ovšem nevyplnila úplně, protože většina z nich měla exportní výsledky pouze stabilní. Letošní očekávání jsou proto více střídmá. Polovina firem oslovených v Exportním výzkumu DHL očekává, že v příštích 12 měsících zůstane jejich objem exportu stabilní. Od posledního měření v roce 2013 se jejich počet zvýšil o osm procentních bodů.

Růst exportu v roce 2015 predikuje 44 procent dotázaných firem (-6 p. b.). Počet těch zástupců, kteří předpokládají pokles objemu exportu, zůstal stejný, a to na úrovni 5 procent. Index dlouhodobého exportního sebevědomí (rozdíl procenta kladných a záporných odpovědí) tak poklesl o 6 procentních bodů od měření před rokem. Výrazné sebevědomí exportérů, kterého nabyli v minulém roce, bylo proto mírně sraženo.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 30 Kč
  • První 2 měsíce za 30 Kč měsíčně, poté za 159 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.