O průzkumu:

Exportní výzkum DHL dlouhodobě mapuje názory nejvýznamnějších českých vývozců na aktuální události v České republice i zahraničí.

V pořadí 23. průzkum zajišťovala společnost GfK, která se telefonicky dotazovala ředitelů a členů topmanagementu zodpovědných za export v 300 českých exportních firmách. Šetření probíhalo v průběhu měsíce září. 

Exportní firmy loni očekávaly razantní navýšení objemu exportu. Jejich predikce se ovšem nevyplnila úplně, protože většina z nich měla exportní výsledky pouze stabilní. Letošní očekávání jsou proto více střídmá. Polovina firem oslovených v Exportním výzkumu DHL očekává, že v příštích 12 měsících zůstane jejich objem exportu stabilní. Od posledního měření v roce 2013 se jejich počet zvýšil o osm procentních bodů.

Růst exportu v roce 2015 predikuje 44 procent dotázaných firem (-6 p. b.). Počet těch zástupců, kteří předpokládají pokles objemu exportu, zůstal stejný, a to na úrovni 5 procent. Index dlouhodobého exportního sebevědomí (rozdíl procenta kladných a záporných odpovědí) tak poklesl o 6 procentních bodů od měření před rokem. Výrazné sebevědomí exportérů, kterého nabyli v minulém roce, bylo proto mírně sraženo.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se