Největšímu světovému pivovaru Anheuser-Busch InBev stoupl hrubý provozní zisk ve třetím čtvrtletí o 1,3 procenta na 4,75 miliardy eur (131,7 miliardy korun). To je méně, než se čekalo. Společnost své výsledky prezentovala v pátek na svých webových stránkách.

Obchodník na svém největším trhu ve Spojených státech snižoval zásoby a trh v Brazílii podle firmy stagnoval po fotbalovém mistrovství světa. Na prodeji se projevila i horší situace na Ukrajině a v Rusku.

Analytici očekávali, že hrubý provozní zisk EBITDA za tři měsíce do září dosáhne pět miliard eur. Čistý zisk firmy za tři měsíce do září stoupl na 2,32 miliardy eur z 2,21 miliardy eur před rokem.

Prodej piva ale klesl o 2,7 procenta. Společnost uvedla, že na objemu prodeje se projevilo zhoršení v Rusku a na Ukrajině a srpnové deštivé počasí na západě Evropy. Pokles prodeje zaznamenala také v Severní Americe a v oblasti Asie a Tichomoří. V Číně se jí naopak dařilo. Čínští spotřebitelé častěji sahali po jejích prémiových značkách Harbin a Budweiser a základní zisk jí tam stoupl o pětinu.

"Domníváme se, že třetí čtvrtletí bylo z hlediska ukazatele EBITDA ojedinělé a neodráží očekávané budoucí trendy v byznysu," uvedla společnost.

Společnost Anheuser-Busch InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. AB InBev má v portfoliu asi 200 značek z celého světa, včetně Beck’s a Stelly Artois.

Skupina v roce 2009 prodala Pivovary Staropramen a další aktivity ve východní Evropě firmě CVC Capital Partners, od které je později získala severoamerická pivovarská skupina Molson Coors Brewing Company.