Čína se v červenci potýkala s potravinovým skandálem spojeným s několika velkými americkými řetězci: hlavní dodavatel masa například i do McDonald's byl obviněn, že prodává kusy s prošlým datem spotřeby. Po skandálu následoval pokles čínských tržeb o 23 procent. Řetězec s rychlým občerstvením však objevil způsob, jak vrátit zákazníky do svých restaurací.

Tři čínské pobočky prošly změnou, která má nalákat hlavně mladší Číňany do McDonald's. Je tím spolupráce s počítačovou hrou World of Warcraft. Na konci září byly představeny restaurace s orky, elfy a automaty, kde si zákazníci mohou tuto hru zahrát.

První spolupráce McDonald's s počítačovou hrou v Číně už nese ovoce, hlásí agentura Bloomberg. Například pobočka v Šanghaji se stala velkou atrakcí.

"Vím o problémech s dodavateli McDonald's, ale chtěl jsem si vyzkoušet novou hru Warcraft před jejím vydáním," vysvětluje Li Ťia-liang, jednadvacetiletý herní fanoušek, který putoval 12 hodin vlakem, aby tematickou restauraci navštívil. Kvůli hře si Li se svými přáteli koupil kuřecí box za 69 juanů (přibližně 249 korun), čímž načerpal dostatek bodů, aby pro svoji postavu získal speciální herní předměty.

Díky této kampani se prodeje boxu s kuřecími nugetami a křidélky v Číně zečtyřnásobily. Tiskové oddělení řetězce ovšem odmítá, že by tento krok jakkoliv souvisel s červencovým skandálem.

Sázka na spojení s počítačovými hrami se v Číně může vyplatit, ukazuje to dubnová zpráva analytické společnosti iResearch. Podle ní by letošní výnosy z online her v Číně měly překročit 100 miliard juanů (361 miliard korun) a každým rokem porostou o 26 procent, až do roku 2017.