- Evropská společnost se sídlem v Semilech sdružuje tři firmy, které zakládal a vlastní David Pěnička.
- Semileas má v nabídce 7000 vzorků zdravotnického materiálu a dosahuje ročního obratu 115,6 milionu korun.
- S-Care obchoduje s 4500 produkty, především s léky, s obratem 117,4 milionu korun.
- Uniderma s ročním obratem šest milionů korun vyrábí deset produktů ošetřující kosmetiky pod vlastní značkou a v budoucnu plánuje i vývoj vlastních potravinových doplňků.
- Mezi dodavatele zdravotnického materiálu patří velké nadnárodní i tuzemské společnosti jako Hartmann, Kimberly--Clark, Batist, Chirana, Vulkan-Medical, Abena.
- Do pěti let bude součástí holdingu i síť domovů seniorů, kterou začíná David Pěnička budovat.
Jen těžko si lze představit, že by David Pěnička, majitel tří firem působících ve zdravotnictví, někoho takzvaně "neukecal". Už po několika okamžicích setkání je patrné, že tenhle byznysmen má vrozeného obchodního ducha. Prý býval pruďas, dnes tvrdí, že se s věkem zklidnil, ale intuice pro byznys se mu naopak ještě vytříbila.
Působí bezprostředně, živelně, což nejsou právě vlastnosti systematického podnikatele, ale při obchodních jednáních evidentně hrají pro něj. Vždyť uspěl v oblasti, o které zpočátku neměl ani potuchy, uměl si na rozvoj svého podnikání sám vydělat a dokázal zvítězit v oboru, od kterého ho i znalci odrazovali. Vlastní společnosti na distribuci zdravotnického materiálu, léků a na výrobu ošetřující kosmetiky, kterou vyrábí jako jediná česká firma. Konkurenční produkty na tuzemském trhu pocházejí jen od zahraničních společností.
"Rozumím tomu, že někteří čeští byznysmeni ve zdravotnictví převádějí sídla svých firem do Nizozemska, ale říkám, že když chci peníze od českého státu, po českých zdravotních pojišťovnách, a když naši firmu živí české peníze, tak chci platit daně v zemi, kde vzniká zisk," vysvětluje pětačtyřicetiletý Pěnička týdeníku Ekonom. Tvrdí, že není patriot a že by zřejmě emigroval, kdyby nepřišel listopad 1989, ale pak jen tak prohodí, že i v Semilech může vyrůst prosperující podnik.
"Vždycky nemusí firma sídlit v Praze, aby byla úspěšná. Přestože tu byli na trhu větší hráči se zahraničním kapitálem, tak se nám podařilo uspět, protože naši lidé pracovali pro firmu, důvěřovali mně. Není podstatné, zda firmu vlastní Pěnička nebo někdo jiný, ale zda zaměstnanci pro podnik dýchají nejen v den, kdy je výplata," tvrdí David Pěnička.
A to je zřejmě jeden ze základních atributů, proč se mu podařilo jako mladému nezkušenému mladíkovi vybudovat úspěšnou firmu. Stejně tak jako dokáže přesvědčit obchodní partnery, dokáže nadchnout i svoje okolí. To už nejde jen o to někoho "ukecat", k tomu už je zapotřebí mnohem více. Přitom mohl klidně být prodejcem uměleckých předmětů, leasingovým agentem, všemi těmito profesemi totiž prošel, než se stal zakladatelem a majitelem tří firem sloučených do evropské holdingové struktury PPCG, SE.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.