Kdo by neznal žluto-červené lepidlo Herkules, barvy na vajíčka Ovo, autokosmetiku Tempo nebo vosk na lyže Skivo. Tyto značky provází mnoho lidí už od dětství, kdy bývaly běžným doplňkem mnoha domácností. Není divu. Za minulého režimu byl jejich výrobce - Druchema - největším chemickým družstvem u nás.
Po otevření tržního prostředí se ale nestačil včas přizpůsobit příchodu konkurence. Značkám, které přetrvaly v obchodech celá desetiletí, tak v roce 2005 hrozilo, že zmizí nadobro spolu s celou firmou. Poslední šancí na záchranu byla restrukturalizace řízená kompletně obměněným vedením. V jeho čele stanul současný předseda představenstva Jiří Daněk.
„Druchema funguje už od roku 1951. Navázala svou činností na drobné výrobce meziválečného období. Byla to velká československá chemická firma, měla k sobě přidružené například i prádelny či čistírny. Patřily jí výrobní závody, výrobny dřevěného uhlí, vlastnila mnoho nemovitostí včetně zámečku. Po revoluci se to ale změnilo a došlo k útlumu,“ popisuje historii družstva Daněk.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.