Cestování z Česka do Krakova vlakem se pomalu stává minulostí. Už třetí železniční dopravce začal raději nabízet autobusové spoje. České dráhy poprvé vyjedou 1. března.

Autobusy na této trase vypravují ve spolupráci s partnery i konkurenční RegioJet a Leo Express. Přímé vlakové spoje zůstávají v nabídce, ale autobusy jezdí častěji a levněji.

Jediným přímým vlakovým spojem je noční rychlík, kterému cesta zabere pět hodin. Autobusy všech dopravců se vejdou do polovičního času.

České dráhy využívají služeb společnosti Arriva Morava a RegioJet sází na TigerExpress, který patří bývalému mluvčímu skupiny Student Agency i exmanažerovi Českých drah Aleši Ondrůjovi. Leo Express spolupracuje s polskými dopravci.

Jednosměrné jízdenky Ostrava–Krakov nabízejí České dráhy za cenu od devíti eur, tedy zhruba 250 korun. Cesta z Prahy vyjde nejméně na 19 eur, tedy 530 korun. Čím víc se blíží termín odjezdu, tím je jízdenka dražší. Nabídka tak zhruba kopíruje konkurenci.

„Naším cílem je nabídnout alternativu k chybějícímu dennímu přímému vlakovému spojení s Krakovem. Vlakem bez přestupu mohou cestující zamířit do Krakova pouze nočním spojem, přes den je nutný přestup v Katovicích, což logicky prodlužuje jízdní dobu,“ upřesňuje Michal Štěpán, který má v představenstvu Českých drah na starosti osobní dopravu.

V minulosti České dráhy nabízely autobusové spoje z Hranic na Moravě. V oblasti bylo špatné železniční pokrytí a konkurence Student Agency. Linka byla ale pro slabé využití zrušena.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist